اخبار بیمه‌گرانانتخاب سردبیرتیتر بیمه

مرگ موتورسواران در بزرگراه های پایتخت

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه آزادگان و بزرگراه چمران را دارای بیشترین تصادف فوتی موتورسواران معرفی کرد و افزود: ۵۱ درصد تصادفات فوتی موتورسواران تهرانی در بزرگراه ها اتفاق می افتد که بیشترین تصادفات موتورسواران در این سه بزرگراه است.

به گزارش دنیای بیمه، سرهنگ رابعه جوانبخت، رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ۵۰ درصد فوتی های تصادفات پایتخت موتورسوار هستند، گفت: استفاده از کلاه ایمنی استاندارد نقش مهمی در کاهش مرگ و میر ناشی از تصادف دارد.

کلاه ایمنی هدیه دهید

سرهنگ رابعه جوانبخت روز شنبه با تاکید بر اینکه جنس کلاه استاندارد باید از فیبر کربن تشکیل شده باشد، ادامه داد: لایه خارجی کلاه باید از ورود اجسام به داخل جلوگیری و ضربات را به خوبی گرفته و خنثی کند؛ وزن کلاه استاندارد باد بین یک کیلو و ۳۰۰ گرم تا یک کیلو و ۶۰۰ گرم باشد چون اگر بیشتر باشد به گردن فشار وارد کرده و موتورسوار پس از دقایقی احساس سنگینی، خستگی و گردن درد می‌کند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه طلق کلاه ایمنی استاندارد باید کاملا شفاف و ضدخش باشد، تاکید کرد: این کلاه همچنین باید عایق صدا در مقابل باد و زاویه دید جانبی ۱۰۵ درجه و از بالا ۷ درجه را داشته باشد؛ همچنین یک کلاه استاندارد باید دارای دریچه تهویه هوا باشد.

سرهنگ جوانبخت یادآور شد: به خانواده‌ها، روسا و مدیران توصیه می‌شود اگر قرار است هدیه‌ای برای موتورسواران تهیه کنند، حتما کلاه ایمنی استاندارد خریداری و به بهانه‌های مختلف به آنها هدیه دهید.

بزرگراه‌های پر خطر تهران برای موتورسواران

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بزرگراه امام علی (ع) در واقع رتبه اول تصادفات موتورسیکلت را داراست چون هم در مسیر جنوب به شمال و هم در مسیر شمال به جنوب بسیار پر تردد است و تردد موتور سواران در این مسیرها زیاد است.

سرهنگ جوانبخت افزود: بزرگراه آزادگان نیز که کمربندی محسوب می‌شود و خودروهای سنگین در آن تردد می‌کنند و تردد موتورسواران در این مسیر بسیار خطرناک است در ردیف دوم بروز حوادث رانندگی فوتی موتورسواران قرار دارد.

وی گفت: بزرگراه شهید چمران بزرگراه سومی است که تصادفات فوتی راکبان موتورسیکلت در آن بسیار صورت می‌گیرد چرا که ما داخل این بزرگراه تونل نواب را داریم و موتورسواران نباید وارد بزرگراه و تونل توحید نشوند چون تونل توحید مسیری طولانی را دارد و وقتی موتورسواران از آن رد می‌شوند انباشتگی حجم گازهای آلاینده را داریم که بر راکبین موتورسیکلت و تمرکز آنها تاثیر می‌گذارد و تاکید ما بر این است که راکبین از این تونل تردد نکنند.

سرهنگ جوانبخت ادامه داد: خیلی وقت‌ها موتورسواران تعائل خود را در حرکت از این تونل از دست می‌دهند وبا دیواره بتنی آن بشدت برخورد می‌کنند.

وی افزود: امسال شاهد سه فقره تصادف فوتی موتورسواران فقط در داخل تونل توحید بودیم لذا توصیه ما به موتورسیکلت سواران اینکه مسیر جایگزین که بالای تونل توحید قرار دارد را انتخاب و تردد کنند تا سالم به مقصد برسند.

آمار ۵۰ درصدی تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران

وی با اشاره به اینکه ۲۱ درصد از علت تصادفات موتوری عدم توجه به جلو از سوی راکبان موتورسیکلت است، خبر داد: ۵۰ درصد تصادفات فوتی برای موتورسواران رخ می‌دهد همچنین عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به عنوان رتبه اول آمار این تصادفات قرار دارد.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران افزود: بررسی آمار فوتی در ۶ ماه ابتدای سال جاری حکایت از آن دارد که ۵۰ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران متاسفانه به موتورسیکلت‌سواران اختصاص دارد که عدد بالایی است؛ همچنین ۴۴ درصد از این تصادفات به عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه برمی‌گردد، یعنی موتورسوار با وسیله‌ای با سرعت بالا و بسیار ناپایدار تردد و چون نمی‌تواند موتورسیکلت خود را کنترل و یا به موقع ترمز بگیرد، موجب بروز حادثه می‌شوند.

سرهنگ جوانبخت با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد موتورسواران با خودرو یا وسیله دیگری برخورد نداشته‌اند ولی به علت سرعت بالا قدرت کنترل موتورسیکلت را نداشته و واژگون شده‌اند، اضافه کرد: عدم توجه به جلو از سوی راکبان موتورسیکلت نیز ۲۱ درصد از علت تصادفات را به خود اختصاص داده است؛ البته این علت در بین رانندگان خودرو هم مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به حرکت بسیار خطرناک و حادثه‌ساز راکبان موتورسیکلت که با یک دست موتور را گرفته و با دست دیگر با تلفن همراه خود صحبت یا پیام می‌دهند، گفت: وسیله نقلیه‌ای که به شدت ناپایدار و بر روی دو چرخ در حرکت است، راکبی دارد که آن را با یک دست هدایت و با دست دیگر خود با تلفن همراه صحبت می‌کند و هیچ گونه کنترلی بر روی آن ندارد.

تغییر مسیر ناگهانی موتورسواران سومین علت تصادفات موتوری

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران اظهار کرد: علت سوم تصادفات موتورسواران به تغییر مسیرهای ناگهانی اختصاص دارد؛ چون قدرت مانور این وسیله بسیار بالاست و می‌تواند بین خودروها به راحتی گردش کرده و مسیر خود را به یک‌باره تغییر دهد، راکبان نسبت به تغییر مسیر ناگهانی اقدام می‌کنند.

سرهنگ جوانبخت ادامه داد: در بسیاری مواقع موتورسواران بین خطوط حرکت نمی‌کنند و تصور می کنند در هر فضایی بین خودروها باید تردد و سریع‌تر به مقصد برسند ولی متاسفانه خیلی از این موتوروسواران به مقصد خود نمی‌رسند چون در نقاط کور خودروها قرار گرفته و توسط سایر رانندگان به خوبی دیده نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در ماده ۱۶۵ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت اعلام شده که موتورسیکلت سوراران نباید به موازات سایر خودروها و وسایل نقلیه حرکت کنند، گفت: حرکت خلاف جهت نیز هفت درصد تصادفات است چون برخی موتورسواران فکر می‌کنند می‌توانند خلاف جهت حرکت و یا وارد پیاده‌رو شوند؛ حتی برخی موارد راکبان در مسیر بزرگراه آن هم بعد از عبور از خروجی مسیر را با سرعت و خلاف جهت طی و مسیر را خلاف جهت بر می‌گردد.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه حرکت خلاف جهت موتورسواران تاوان سنگینی دارد و در اکثر موارد برخوردهای شدید باعث آسیب دیدگی‌های شدید سر و گردن و فوت موتورسوار می‌شود، تاکید کرد: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می‌توان از بروز این حوادث و تصادفات پیشگیری کرد.

۵۱ درصد از تصادفات فوتی موتورسواران تهرانی در بزرگراه است

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه آزادگان و بزرگراه چمران را دارای بیشترین تصادف فوتی موتورسواران معرفی کرد و افزود: ۵۱ درصد تصادفات فوتی موتورسواران تهرانی در بزرگراه ها اتفاق می افتد که بیشترین تصادفات موتورسواران در این سه بزرگراه است.

سرهنگ جوانبخت گفت: بررسی محورهای که موتورسواران بیشترین تصادفات را در آنها انجام داده‌اند نشان می‌دهد که ۵۱ درصد از تصادفاتی که متوفیان آن در بزرگراه‌های شهر تهران اتفاق افتاده و ۴۹ درصد دیگر در سایر معابر بوده است.

وی اظهار کرد: این تصادفات در حالی اتفاق می‌افتند که اصلاو اصولا موتروسواران نباید در این معابر تردد نمایند ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که موتورسواران در این معابر تردد کرده و حوادث ناگواری را رقم می‌زنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا