برندگان و بازندگان بیمه آتش سوزی

نتیجه رقابت ۱۶ شرکت بیمه منتخب در رشته آتش‌سوزی در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ نشان از صدرنشینی در فروش و در پرداخت خسارت دارد و نکته مهم سهم اندک بیمه از کل فروش شرکت‌های بیمه‌گر است. تنها ۴ درصد! راستی چرا جدی گرفته نمی‌شود؟

به گزارش دنیای بیمه شرکت‌های بیمه‌گر البرز، آسیا، کوثر، ما، پارسیان، دانا، نوین، ملت، پاسارگاد، کارآفرین، معلم، سامان، دی، تعاون، تجارت نو و میهن به ترتیب رتبه اول تا شانزدهم در فروش در نیمه نخست امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

ی این شرکت‌ها در رشته بیمه آتش سوزی بالغ بر ۳۷ هزار و ۷۲۹ میلیارد و ۷۶ میلیون ریال و خسارت پرداخت شده بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۸۲ میلیارد و ۵۹۴ میلیون ریال بوده است. ۳۱ درصد از حق بیمه صادرشده در این مدت ۳۱ درصد سهم بیمه البرز، ۱۳ درصد سهم بیمه آسیا، ۱۲ درصد سهم و ۹ درصد هم سهم بوده و سهم بیمه‌ پارسیان، دانا، نوین و ملت هر کدام ۵ درصد برآورد شده است.

از کل خسارت پرداخت شده در نیمه نخست امسال ۴۵ درصد به بیمه آسیا اختصاص دارد و سهم شرکت بیمه البرز ۱۴ درصد، کوثر ۱۲ درصد و دانا هم ۶ درصد بوده است.

این گزارش می‌افزاید: بیشترین رشد فروش بیمه آتش‌سوزی در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به با ۳۲۲ درصد اختصاص داشته و شرکت‌های تجارت نو، ما و نوین با رشد منفی در صدور بیمه‌های آتش‌سوزی مواجه شده‌اند.

به گزارش دنیای بیمه در مقایسه با نیمه نخست سال جاری، خسارت شرکت‌های بیمه‌های تعاون، نوین، آسیا و کارآفرین به ترتیب بالاترین میزان رشد را تجربه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا