دنیای بیمه کارنامه ۳ ماهه را تحلیل کرد:
رشد ۲۲۰ درصدی درآمد خالص اتکاسا

درآمد خالص بیمه اتکایی سامان با نماد اتکاسا رشدی ۲۲۰ درصدی در ۳ ماه منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ را ثبت کرده و سود خالص این شرکت با سرمایه ثبت شده ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریالی با رشد ۲۱ درصدی به رقم ۵۴۰ میلیارد و ۸۰۵ میلیون ریال رسید.

به گزارش دنیای بیمه، بیمه اتکایی سامان که سال مالی آن ۳۰ آذرماه هر سال است، در فصل اول سال مالی‌اش به ازای هر سهم ۲۱۶ ریال سود عملیاتی ساخته و ۶۸۴ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال از محل عملیات خود سود به ثبت رسانده است.

درآمد ناخالص اتکاسا در فصل اول رشدی ۲۲۱ درصد و سهم نگهداری یا خالص درآمد از محل عملیات بیمه‌گری جهش ۲۲۰ درصدی داشته و به رقم یک هزار و ۷۱۵ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال رسیده است.

مینا صدیق نوحی، حسینعلی علیمی، بهزاد گل‌کار، علی ضیایی اردکانی و جواد گوهرزاد، ۵ عضو هیات مدیره بیمه اتکایی سامان هستند. سکان هدایت این شرکت را خانم صدیق نوحی بر عهده دارد که در توضیح کارنامه ۳ ماهه آمده است که افزایش درآمد حق بیمه ناخالص عمدتاً مربوط به افزایش سهم پرتفوی این شرکت  از بازار حق بیمه های اتکایی بوده است.

بررسی دنیای بیمه نشان می‌دهد که این بیمه‌گر اتکایی در حالی در سال مالی ۱۴۰۲ خود موفق شده بود تا از محل سرمایه‌گذاری منابع بیمه‌ای ۱۱۴ میلیارد و ۸۱۵ میلیون ریال درآمد کسب کند که این میزان درآمد در پایان سال ۱۴۰۲ به صفر رسیده است. هیات مدیره بیمه اتکایی سامان دلیل اصلی افت ۱۰۰ درصدی درآمد سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای را روند منفی شدن بازار سرمایه و سهام و کاهش شاخص بورس اعلام کرده است.

خالص خسارت اتکاسا در فصل اول سال مالی‌اش با رشد ۱۰۴۴ درصدی مواجه شده و به رقم ۷۵۳ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریالی رسیده و سهم بیمه‌گران اتکایی دیگر از این میزان خسارت صفر ریال اعلام شده است. این شرکت علت سهم صفر ریالی اتکاگران دیگر را عدم ارسال کلیه خسارت های معوق سهم بیمه گر اتکایی توسط شرکت‌های بیمه اعلام کرده و می‌گوید: ارقام مندرج در خسارت و مزایای پرداختی طی دوره مالی آتی افزایش خواهد داشت.

بر اساس اعلام اتکاسا، افزایش سایر ذخایر فنی با رعایت مفاد تبصره یک ماده ۱۴ آیین نامه ۵۸ مصوب شورای عالی بیمه بوده  که تاکید دارد مبنای محاسبه حق بیمه سهم نگهداری ۳ سال قبل بوده و با توجه به اینکه این شرکت فعالیت خود را در سال ۱۴۰۱ آغاز کرده، روند افزایشی منطقی  است و علت افزایش سایر هزینه‌های بیمه‌ای مربوط به کارمزد حق بیمه‌های قبولی است.

این گزارش می‌افزاید: جمع دارایی‌های اتکاسا در ۳ ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد رشد کرده، در حالی که جمع بدهی‌های این شرکت تنها ۱۰ درصد بیشتر شده و سود انباشته شرکت هم با رشد ۴۸ درصدی به ۶۴۶ میلیارد و ۵۹۶ میلیون ریال رسیده است.

پروانه فعالیت بیمه اتکایی امین در ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ با امضای مجید بهزادپور، رئیس کل اسبق بیمه مرکزی صادر شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا