دنیای بیمه کارنامه اسلام‌پناه را رصد کرد:
جهش ۱۸۶ درصدی سود خالص بتهران

بیمه اتکایی تهران رواک به نماد بتهران با سرمایه ثبت شده ۵۰۰ هزار میلیارد ریالی در سال گذشته با رشد ۱۸۶ درصدی سود خالص مواجه شده و به ازای هر سهم ۵۸۹ ریال سود به جای گذاشته که البته این سود هنوز قطعی نیست و حسابرسی نشده است.

به گزارش دنیای بیمه، شرکت بیمه اتکایی تهران رواک در تاریخ ۲۹ مهر سال ۱۴۰۱ به ثبت رسیده و پروانه فعالیت خود را از بیمه مرکزی به عنوان یکی از جدید‌ترین بیمه‌گران اتکایی کشور در ۲۰ مهر ۱۴۰۱ گرفت و استارت کار خود را شروع کرد.

حالا کارنامه سال ۱۴۰۲ خورشیدی ۵ عضو هیات مدیره این بیمه‌گر اتکایی شامل مصطفی نور‌الهی، محسن قره‌خانی، اسماعیل داورپناه، ابراهیم حمیدی و همایون دارابی رونمایی شده که نشان می‌دهد: درآمد حق بیمه ناخالص بتهران در یک سال گذشته رشدی ۵۵۲ درصدی داشته و به ۴ هزار و ۲۲۸ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال رسیده و سهم نگهداری این شرکت هم با رشد ۵۱۹ درصدی مواجه شده و رقم یک هزار و ۴۸۲ میلیارد و ۷۸۵ میلیون ریال را ثبت کرده است.

این گزارش می‌افزاید: درآمدهای بیمه‌ای بتهران در سال گذشته ۳۶۶ درصد قد کشیده و به ۳ هزار و ۳۱۶ میلیارد و ۳۸۲ میلیون ریال رسیده است. این در شرایطی است که بیمه اتکایی تهران رواک در سال ۱۴۰۲ بالغ برر یک هزار و ۱۷۲ میلیارد و ۳۷ میلیون ریال به صورت خالص خسارت پرداخت کرده که البته نسبت به سال ۱۴۰۱، این میزان خسارت رشدی ۵۲۵ درصد داشته است.

بررسی‌های دنیای بیمه نشان می‌دهد که سود عملیاتی بتهران با رشد ۲۸۰ درصدی در سال گذشته مواجه شده و به یک هزار و ۶۰۵ میلیارد و ۹۲ میلیون ریال رسیده و سود خالص این شرکت هم یک هزار و ۴۷۱ میلیارد و ۹۱۹ میلیون ریال برآورد شده است. نکته مهم اینجاست که سود شناسایی شده به ازای هر سهم بتهران بر اساس سرمایه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی است.

کارنامه تهران رواک بیانگر این است که سود انباشته شرکت در سال گذشته ۲۷۴ درصد جهش به یک هزار و ۶۳۲ میلیارد و ۸۳۹ میلیون ریال رسیده است. با این تحلیل باید منتظر نظر حسابرسی و بازرس قانونی ماند و سرانجام دید که در مجمع سهامداران در نهایت چه میزان سود بین سهامداران تقسیم می‌شود و البته انتظار می‌رود که اسماعیل داورپناه به زودی درباره رشد جهش درآمدی و سودسازی بتهران شفاف‌سازی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا