تایید جابجایی سهامدار بزرگ بیمه میهن

شرکت فرابورس با تایید قطعی جابجایی ۳۳.۹۶ درصد از سهام بیمه میهن به ارزش ۲ هزار و ۵۵۱ میلیارد و ۲۵۲ میلیون و ۹۱۰ هزار ریال، بر جابجایی بزرگ در ترکیب سهامداران این شرکت مهر تایید زد. حالا باید دید با این اتفاق، آیا بازهم شاهد جابجایی مدیران بیمه میهن خواهیم بود؟

به گزارش دنیای بیمه، محسن اشعری‌زاد، مدیر عملیات بازار شرکت فرابورس در اطاعیه‌ای رسمی قطعی شدن معاملات شرکت بیمه میهن را تایید و اعلام کرد: تعداد ۵۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۵۸۲ سهم معادل ۳۳.۹۶ درصد از سهام شرکت یادشده به قیمت هر سهم ۵ هزار ریال و به ارزش ۲ هزار و ۵۵۱ میلیارد و ۲۵۲ میلیون و ۹۱۰ هزار ریال که در تاریخ ۹ مهر امسال عرضه شده بود، پس از احراز شرایط معاملات قطعی شد.

شرکت بیمه میهن اعلام کرد: به این ترتیب ۳۳.۹۶ درصد از سهام موسسه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت تعاونی مصرف کارکنان بنیاد یادشده به شرکت سرمایه‌گذاری  توسعه اعتماد و شرکت سرمایه‌گذاری سیمای توسعه کار منتقل شده است.

این گزارش می‌افزاید: سهامدار قبلی موسسه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تعداد سهام ۲۹۹.۴۸۹.۷۶۰ سهم با ۱۹.۹۷درصد  درصد سهم به شرکت سرمایه گذاری توسعه اعتماد سهامی عام به مبلغ ۱,۴۹۷,۴۴۹ میلیون ریال انتقال و سهامدار قبلی شرکت تعاونی مصرف کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تعداد سهام ۲۱۰,۷۶۰,۸۲۲ با ۱۴.۰۵۱ درصد درصد سهم به شرکت سرمایه‌گذاری سیمای توسعه کار سهامی خاص به مبلغ ۱,۰۵۳,۸۰۴ میلیون ریال منتقل شده است.

هم اکنون سید هادی شیخ الاسلامی مدیرعامل بیمه میهن است که به تازگی سکان هدایت این شرکت را بر عهده گرفته و خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت و افزایش سرمایه را از اولویت های نخست و مهم بیمه میهن عنوان و تاکید کرد: ورود سهامدار جدید به این عرصه برنامه‌ریزی شده، هدفمند و توسعه‌ای است و اجرای برنامه‌ها به صورت گام به گام و هوشمند خواهد بود.

وی در عین حال خاطر نشان ساخت که قرار نیست صرفاً سهامدار جدید دستیابی به اهداف سازمانی و حل چالش‌های پیش روی آن را بر دوش بکشد و این مهم نیازمند انسجام، همراهی، هم افزایی، خرد جمعی و تلاش مضاعف تمامی اجزا و ارکان مجموعه است تا به امید خدا میهنمان به رشد و شکوفایی و تعالی برسد.

  • تغیر در ترکیب هیات مدیره

به گزارش دنیای بیمه، انتظار می‌رود با جابجایی بزرگ رخ داده در ترکیب سهامداران بزرگ، هیات مدیره بیمه میهن هم دچار تغییر شود و این شرکت به تازگی در اطلاعیه‌ای از داوطلبان عضویت در هیات مدیره دعوت کرده است. به این ترتیب شرکت سرمایه‌گذاری توسعه اعتماد ۱۹.۹۹ درصد، موسسه ماهان صحت ایرانیان ۱۷ درصد، شرکت سرمایه گذاری سیمای توسعه کار ۱۴.۵۴ درصد و شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین هم ۷.۳۸ درصد سهام بیمه میهن را در اختیار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا