رشد ۷۳ درصدی فروش البرز در فروردین ۱۴۰۲

به گزارش دنیای بیمه، ترکیب پرتفوی بیمه البرز در نخسین ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل یک تغییر محسوس را نشان می‌دهد و باید منتظر ماند و دید این ترکیب تا ماه‌های آینده چه تغییر می‌کند؟

مقایسه حق بیمه تولیدی فررودین امسال با فروردین سال گذشته نشان می‌دهد که سهم درمان ۳ درصد، ثالث اجباری ۴ درصد، هواپیما ۴ درصد، نفت و انرژی، حوادث و زندگی اندوخته‌دار هم هر کدام یک درصد کم شده است.

در مقابل سهم رشته آتش‌سوزی ۶ درصد، مهندسی ۵ درصد، بدنه خودرو و باربری هر کدام ۲ درصد و مسئولیت هم یک درصد بیشتر شده است.

بیمه البرز در حالی در فروردین امسال رشد ۷۳ درصدی فروش را تجربه کرده که میزان خسارت پرداختی این شرکت تنها ۲۰ درصد رشد کرده و نسبت خسارت از ۷۰ درصد در فروردین پارسال به ۴۸ درصد در پایان فروردین امسال کاهش یافته است.

بالاترین نسبت خسارت در ترکیب پرتفوی بیمه البرز همچنان به رشته درمان اختصاص دارد و با اجرای قرارداد اخیر این شرکت با ۳ شرکت ملی نفت، شرکت صنایع ملی پتروشیمی و شرکت ملی گاز ایران برای تحت پوشش قرارداد کارکنان این شرکت‌ها احتمال زیادی می‌رود که سهم بیمه درمان از کل پرتفوی این شرکت و خسارت پرداختی در آینده افزایش یابد.

پیشتر دنیای بیمه گزارش داده بود که شرکت بیمه البرز برنده مناقصه قرارداد بیمه‌های درمان، عمر و حوادث انفرادی ۳ غول نفتی ایران یعنی شرکت‌های ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران و البته شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران شده اما اعلام نشده که چه شرکت‌های دیگری در این مناقصه شرکت کرده‌اند و این قرارداد از چه زمان شروع می‌شود و سقف تعهدات بیمه البرز به چه میزان خواهد بود.

موسی رضایی میرقائد فاش کرده که در نتیجه برنده شدن بیمه البرز در این مناقضه بزرگ، حق بیمه برای یک دوره یکساله بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال خواهد بود. او امروز اعلام کرد که اطلاعات تکمیلی پس از انعقاد و امضای قرارداد بین طرفین فاش خواهد شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا