رشد ۸۵ درصدی فروش بیمه آسیا در فروردین

شرکت بیمه آسیا به مدیرعاملی مسعود بادین موفق شده در فروردین امسال حق بیمه تولیدی‌اش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد افزایش و تراز مثبت ۱۳۵ درصدی را ثبت کند. به این ترتیب نسبت خسارت بیمه آسیا در فروردین امسال نسبت به فروردین پارسال بهبود یافته و به ۴۳ درصد رسیده است.

به گزارش دنیای بیمه، حق بیمه تولیدی بیمه آسیا در فروردین سال ۱۴۰۲ با رشدی ۸۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم ۱۴ هزار و ۵۹۹ میلیارد و ۵۱۵ میلیارد ریال رسیده که از این مبلغ ۲۱ درصد سهم بیمه درمان، ۴۴ درصد سهم رشته شخص ثالث و حوادث سرنشین، ۹ درصد سهم بیمه بدنه خودرو، ۹ درصد سهم بیمه زندگی بوده و سهم سایر رشته‌ها هم ۲۶ درصد برآورد شده است.

این شرکت بیمه با سرمایه ثبت شده ۳۱ هزار میلیارد ریالی در نخسیتن ماه سال جاری بالغ بر ۶ هزار و ۲۲۱ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده که میزان خسارت پرداخت شده نسبت به فروردین سال گذشته ۵۴ درصد رشد کرده که باعث شده نسبت خسارت این شرکت بیمه‌گر از ۵۱ درصد در فروردین پارسال به ۴۳ درصد در فروردین امسال برسد.

از کل خسارت پرداخت شده توسط بیمه آسیا در این مدت، ۴۰ درصد سهم بیمه درمان، ۳۱ درصد سهم شخص ثالث و حوادث سرنشین و ۲۰ درصد سهم رشته بدنه خودرو بوده است.

این شرکت بیمه‌گر در سال گذشته بالغ بر ۱۹۴ هزار و ۸۲۸ میلیارد و ۹۵۱ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود و نسبت خسارت ۵۷ درصدی را ثبت کرده است. مقایسه فروش بیمه آسیا در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایش ۱۰ واحد درصدی رشته بیمه درمان و کاهش ۶ واحد درصدی بیمه ثالث اجباری دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا