بهبود ضریب خسارت بیمه ایران

ضریب خسارت شرکت بیمه دولتی ایران در سال ۹۹ نسبت به سال قبل آن بهبود پیدا کرده و رشد فروش این شرکت از رشد خسارت هم بیشتر بوده است. به گزارش دنیای بیمه، این شرکت در سال گذشته بر اساس سالنامه آماری صنعت بیمه بالغ بر ۲۶۱ هزار و ۹۰۴ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده که نسبت به سال قبل حدود ۳۸ درصد رشد را نشان می‌دهد. این در حالی است که میزان خسارت پرداختی بیمه ایران در سال گذشته بالغ بر ۱۴۶ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال برآورد شده که نسبت به سال ۹۸ رشدی ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

سهم بیمه ایران از بازار بیمه

سهم بیمه ایران از بازار بیمه در سال گذشته ۳۱.۹ درصد بوده و ۹۰.۷ درصد از حق بیمه تولیدی این شرکت در رشته غیر زندگی و تنها ۹.۳ درصدی کل پرتفوی شرکت را بیمه زندگی تشکیل می‌دهد. نکته مهم اینکه از کل پرتفوی سال گذشته بیمه ایران بیش از ۵۰ درصد آن سهم رشته شخص ثالث و مازاد بوده و سهم بیمه بدنه خودرو ۱۱.۸ درصد و سهم درمان هم ۶.۱ درصد بوده است. به این ترتیب رشد فروش بیمه شخص ثالث و مازاد این شرکت در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۴۷.۸ درصد و رشد فروش در رشته بیمه بدنه ۴۲.۶ درصد و رشد فروش بیمه درمان ۱۰.۱ درصد ارزیابی شده است.

نمودار زیر روند حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی شرکت بیمه ایران را در دهه ۹۰ نشان می‌دهد

نمودار با آی دی فراهم شده یافت نشد!

 

چگونه ضریب خسارت بیمه ایران بهبود پیدا کرد؟

سالنامه آماری صنعت بیمه نشان می‌دهد که ضریب خسارت شرکت بیمه ایران از ۸۷.۳ درصد در سال ۹۸ با بهبود ۱.۷ واحد درصدی به ۸۵.۵ درصد در سال گذشته رسیده است. هم اکنون سید مجید بختیاری، مدیرعامل شرکت بیمه ایران است.

نمودار زیر روند ضریب خسارت بیمه ایران را از سال ۱۳۹۱ تا پایان سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد

نمودار با آی دی فراهم شده یافت نشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا