تبدیل زیان به سود انباشته صنعت بیمه

دنیای بیمه: صنعت بیمه کشور که سال ۹۸ با زیان انباشته ۵ هزار و ۳۶۹ میلیارد تومانی مواجه بود، در سال گذشته با سود انباشته ۲ هزار و ۸۱۴ میلیارد تومانی مواجه شده و مجموع سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای با رشدی ۷۷ درصدی مواجه شده است. البته این محاسبات بدون درنظر گرفتن وضعیت بیمه مرکزی و ۲ شرکت بیمه‌گر اتکایی امین و ایرانیان است.

به گزارش دنیای بیمه، بررسی ارقام کلیدی مندرج در سالنامه آماری ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که جمع دارایی‌های شرکت‌های بیمه‌ای با رشدی ۶۹ درصدی به حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان و جمع بدهی‌های آنها با رشدی ۳۹ درصدی به حدود ۱۲۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

این گزارش می‌افزاید: مجموع سرمایه شرکت‌های بیمه در سال گذشته با رشدی ۷۷ درصدی مواجه شده و از حدود ۸ هزار و ۴۷۹ میلیارد تومان به بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

همچنین اندوخته قانونی صنعت بیمه در سال گذشته رشدی ۸۳ درصدی داشته و حدود ۸۶۹ میلیارد تومان برآورد شده و اندوخته سرمایه‌ای بیمه‌گران با جهشی ۱۶۸ درصدی مواجه شده و به رقم بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که سایر اندوخته صنعت بیمه هم رشدی بیش از ۹۹ درصد کاهش داشته و از رقم ۲ هزار و ۱۹۸ میلیارد تومان به حدود ۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

بر اساس اعلام بیمه مرکزی جمع حقوق مالکانه صنعت بیمه در سال گذشته با جهشی ۴۰۳ درصدی به حدود ۴۱۲ میلیارد تومان و جمع بدهی‌ها و حقوق مالکانه هم با رشدی همپای جمع دارایی‌ها به حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

نمودار با آی دی فراهم شده یافت نشد! نمودار با آی دی فراهم شده یافت نشد! نمودار با آی دی فراهم شده یافت نشد! نمودار با آی دی فراهم شده یافت نشد! نمودار با آی دی فراهم شده یافت نشد! نمودار با آی دی فراهم شده یافت نشد! نمودار با آی دی فراهم شده یافت نشد! نمودار با آی دی فراهم شده یافت نشد! نمودار با آی دی فراهم شده یافت نشد!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا