رتبه دوم آسیا در تعداد فروش بیمه نامه

شرکت بیمه آسیا به مدیرعاملی مسعود بادین هرچند از حیث میزان فروش در رتبه سوم قرار دارد اما از حیث تعداد بیمه‌نامه‌های فروخته شده پس از بیمه ایران با سهم حدود ۱۶ درصدی از کل بازار با فاصله نسبت به دیگر شرکت‌ها در جایگاه دوم قرار گرفته و این کارنامه ۱۰ ماهه شرکت بیمه آسیا بر اساس آمارهای بیمه مرکزی است.

به گزارش دنیای بیمه، درآمد بیمه آسیا از محل فروش بیمه‌نامه در ۱۰ ماه نخست سال جاری با رشدی ۵۲.۶۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۲۹ هزار و ۹۱۰ میلیارد و ۳۵۳ میلیون ریال رسیده و با سهم ۱۰.۱۸ درصدی در جایگاه سوم قرار گرفته است. این در حالی است که شرکت یادشده در همین مدت بالغ بر ۹ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۸۳۳ فقره بیمه‌نامه صادر کرده که رشدی ۱۱.۷۵ درصدی را نشان می‌دهد در حالی که میانگین رشد تعداد بیمه‌نامه‌های کل صنعت بیمه ۶.۷۲ درصد بوده است.

شرکت بیمه آسیا در ۱۰ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۱۳۷ هزار و ۳۷۸ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده که نسبت به ۱۰ ماهه نخست سال گذشته رشدی ۷۰.۳ درصدی داشته است و ۱۱.۸ درصد از کل خسارت پرداختی صنعت بیمه سهم بیمه آسیا بوده است.

نکته مهم این است که تعداد پرونده‌های خسارت ثبت شده در بیمه آسیا تا پایان دی‌ماه امسال با رشد ۲.۸۱ درصدی به یک میلیون و ۷۰۴ هزار و ۷۱۱ فقره رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۲۴.۹۱ درصدی را نشان می‌دهد.

دلیل اصلی رشد خسارت نسبت به رشد حق بیمه تولیدی، ایفای به موقع تعهدات و پرداخت خسارت‌ها به ویژه به بیمه‌گزارانی بوده که در ۱۰ ماهه گذشته دچار خسارت شده بودند که باعث شده تا این شرکت نسبت خسارت ۵۹.۷۵ درصدی را ثبت کند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶.۲ واحد درصد بر نسبت خسارت بیمه آسیا افزوده شده است.

مقایسه 4 شاخص درآمد و هزینه بیمه‌گری بیمه آسیا با میانگین صنعت در پایان دی‌ماه 1402
مقایسه ۴ شاخص درآمد و هزینه بیمه‌گری بیمه آسیا با میانگین صنعت در پایان دی‌ماه ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا