رشد فروش دانا با درمان فروشی

شرکت بیمه دانا به مدیرعاملی بیمه دانا که با چالش جدی وصول طلب این شرکت بابت واگذاری زمین‌های علی‌آباد از دولت مواجه است، در نخستین ماه از سال جاری رشد فروش ۸۶ درصدی را تجربه کرده که دلیل این جهش فروش ناشی از افزایش سهم بیمه درمان بوده و باید دید آیا سکاندار این شرکت به فکر اصلاح پرتفو هست یا همچنان بر درمان تکیه خواهد کرد؟

به گزارش دنیای بیمه، این شرکت در یک ماه نخست سال جاری بالغ بر ۱۹ هزار و ۹۴۹ میلیارد و ۳۶ میلیون ریال درآمد ناخالص از محل حق فروش بیمه داشته که در مقایسه با فروردین پارسال رشدی ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد. بیمه دانا در فروردین امسال تراز مثبت ۱۴۸ درصدی با نسبت خسارت ۴۰ درصدی را ثبت کرده است.

۵۷ درصد از درآمد بیمه دانا در فروردین ۱۴۰۲ ناشی از قراردادهای بیمه درمان، ۲۲ درصد ناشی از بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین و ۱۲ درصد هم ناشی از بیمه‌های زندگی بوده که البته ۹ درصد سهم بیمه‌های زندگی غیر اندوخته‌دار است.  نسبت خسارت بیمه دانا از ۲۷ درصد در فروردین سال گذشته به ۴۰ درصد در فروردین امسال افزایش یافته و از کل خسارت پرداختی این شرکت به میزان ۸ هزار و ۳۲ میلیارد و ۵۰۴ میلیون ریال، ۶۳ درصد سهم بیمه درمان، ۱۹ درصد سهم بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین و ۸ درصد م بیمه‌های زندگی بوده است.

کارنامه رضا جعفری در سال گذشته با ثبت درآمد ناخالص از محل صدور بیمه‌نامه‌ها به ارزش ۲۰۶ هزار و ۲۶۶ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریالی مواجه بود که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۳۸ درصد رشد را نشان می‌دهد. نسبت خسارت بیمه دانا در سال گذشته ۵۲ درصد برآورد شده است.

سرمایه ثبت شده بیمه دانا در حال حاضر ۱۹ هزار و ۴۵۷ میلیارد و ۲۲ میلیون ریال است و در پایان فروردین امسال تراز مثبت ۱۴۸ درصدی را به ثبت رسانده است. سهم بیمه درمان در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد بیشتر شده که نشان از اتکای شدید منابع درآمدی این شرکت از محل حق بیمه‌ها به درمان‌فروشی دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا