ترکیب پرتفوی بیمه گران منتخب در آخر بهمن
سهم بیشتر از بازار با کدام مدیریت ریسک؟

۳۷ درصد از کل فروش ۱۶ شرکت بیمه منتخب در لیگ ستارگان صنعت بیمه تا پایان بهمن امسال به رشته بیمه درمان اختصاص داشته‌اند. ترکیب پرتفوی شرکت‌های بررسی شده بیانگر این است که همچنان برخی شرکت‌ها تکیه زیادی به فروش بیمه در رشته درمان دارند. اما آیا این فروش بیشتر و در اختیار گرفتن سهم بالاتر از بازار با چارچوب‌های مدیریت ریسک پرتفو همخوانی دارد؟

به گزارش دنیای بیمه لیگ ستارگان صنعت بیمه با رقابت ۱۶ شرکت در پایان هفته یازدهم یعنی ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نشان  از ثبت فروش این شرکت‌ها که همه ماهه میزان فروش و خسارت خود را اعلام می‌کنند به رقم ۱۶۶ هزار و ۱۶۲ میلیارد و ۶۸۶ میلیون تومان دارد که نسبت به ۱۱ ماهه نخست سال گذشته رشدی ۶۶ درصدی را نشان می‌دهد.

لیگ ستارگان صنعت بیمه به واقع نتیجه عملکرد ماهانه ۱۶ شرکت بیمه‌ای را در قالب ۱۶ هفته به تصویر می‌کشد که این شرکت‌ها شامل دانا، آسیا، البرز، دی،‌پاسارگاد،‌کوثر، پارسیان، معلم، ما، سامان، ملت، کارآفرین،‌نوین، تجارت نو، تعاون و میهن می‌شود که به ترتیب در رتبه اول تا شانزدهم از حیث میزان فروش قرار گرفته‌اند.

از کل فروش این شرکت‌ها بالغ بر ۶۲ هزار و ۳۷ میلیارد و ۵۶۳ میلیون ریال ناشی از صدور بیمه‌نامه‌های تکمیل درمان بوده است.

این گزارش می‌افزاید: سهم بیمه درمان از پرتفوی ۱۱ ماهه بیمه دی به واسطه تحت پوشش قراردادن ایثارگران و جانبازان و قرارداد با بنیاد شهید انقلاب اسلامی به ۸۷ درصد رسیده و پس از آن شرکت‌های بیمه دانا با ۵۶ درصد، بیمه نوین با ۴۵ درصد و بیمه معلم با ۴۱ درصد قرار دارند. کمترین میزان هم به شرکت‌های بیمه پاسارگاد با سهم ۹ درصد و بیمه تعاون با سهم ۱۲ درصد و بیمه کارآفرین با سهم ۱۴ درصد اختصاص دارد.

بررسی‌های دنیای بیمه همچنین نشان می‌دهد که سهم رشته ثالث و حوادث سرنشین از پرتقوی بیمه تعاون ۴۸ درصد، یبمه پارسیان ۴۳ درصد، بیمه آسیا ۴۰ درصد است و کمترین میزان را شرکت‌های بیمه کارآفرین با ۸ درصد و بیمه دی با ۸ درصد ثبت کرده‌اند.

سهم بیمه زندگی شامل بیمه زندگی اندوخته‌دار و غیراندوخته‌دار از پرتفوی بیمه‌گران منتخب هم بیانگر این واقعیت است که بیمه پاسارگاد با اختصاص سهم ۵۳ درصد، بیمه کارآفرین با سهم ۴۷ درصد و بیمه ما با سهم ۴۱ درصد به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

در رشته بیمه بدنه خودرو اما بیمه آسیا با سهم ۱۵ درصدی از کل پرتفوی خود در صدر قرار دارد و پس از آن بیمه پارسیان با سهم ۹ درصدی و بیمه تعاون و ملت با سهم ۶ درصد در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

نمودار زیر ترکیب پرتفوی بیمه‌گران منتخب در پایان بهمن ۱۴۰۲ را به تفکیک رشته‌های درمان، ثالث و سرنشین، بدنه خودرو، زندگی و سایر رشته‌ها نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا