علیرضا هادی به ۹ پرسش پاسخ داد:
شفاف‌سازی بیمه باران از دخل و خرج ۹ ماهه

علیرضا هادی، مدیرعامل بیمه زندگی باران به ۹ پرسش مطرح شده از سوی فعالان بازار سرمایه پاسخ داد و اعلام کرد: بر اساس محاسبات اکچوئری و فنی انجام شده، در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ با توجه به نتیجه عملیات سرمایه‌گذاری، سود حاصل از سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای کمتر از نرخ سود تضمین شده در قراردادهای بیمه عمر بوده و به همین دلیل سود مشارکت در منافع برای بیمه‌گذاران عمر وجود نداشته و هزینه‌ای هم برای این منظور شناسایی نشده است.
به گزارش دنیای بیمه، مدیرعامل بیمه زندگی باران درباره آخرین وضعیت افزایش سرمایه شرکت هم اظهار کرد: بر اساس مصوبات مجمع عمومی عادی فوق‌العاده، از آنجایی که آگهی پذیره‌نویسی در تاریخ ۲۷ دی‌ماه امسال در روزنامه چاپ و در کدال بارگذاری شد، اما تا زمان تهیه صورت‌های مالی ۹ ماهه شرکت، هیچ‌گونه مبلغی به حساب افزایش سرمایه اعلام شده واریز نشده و مطالبات تایید شده نیز وجود نداشته و به همین دلیل در صورت‌های مالی نمایش داده نشده و تاثیری هم در صورت جریان وجوه نقد نداشته است.
هادی در خصوص سهم بیمه‌گران اتکایی از ذخایر فنی بیمه زندگی باران توضیح می‌دهد: این سهم شامل سهم بیمه‌گذاران اتکایی از ذخایر ریاضی و ذخیره حق بیمه عاید نشده است که در هر مقطع گزارشگری بر اساس مفاد آیین‌نامه ۵۸ و جدول اعلامی بیمه مرکزی محاسبه و در حساب‌ها اعمال و در سامانه بیمه مرکزی بارگزاری می‌شود.
او می‌افزاید: در ارتباط با ابهام‌های مطرح شده در خصوص تشابه مانده ۹ ماهه سال جاری با مانده پایان سال قبل هم خاطرنشان می‌سازد مبالغ یادشده کاملا برابر هم نبوده و بر اساس محاسبات انجام شده مقادیر یادشده نزدیک به هم بوده، کما اینکه در دوره مورد گزارش مبلغ ۴۲۷ میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال اعلام شده و در صورت‌های مالی میاندوره منتهی به ۳۱ شهریور امسال نیز این مبلغ ۴۱۹ میلیارد و ۲۵۷ میلیون ریال اعلام شده است.

سرنوشت پروژه لادن و راز رشد ذخایر فنی

مدیرعامل بیمه زندگی باران درباره آخرین وضعیت پروژه لادن فاش می‌سازد: افزایش سرمایه‌گذاری در املاک مربوط به شناسایی سود ناشی از این پروژه براساس گزارش کارشناس رسمی بوده و در صورت‌های مالی ۶ ماهه امسال شناسایی و در حساب‌های شرکت ثبت شده و تغییری نسبت به دوره قبل نداشته و فاقد اثر نقدی است.
هادی در پاسخ به سوال دیگری اظهار کرد: افزایش ۶۵ درصدی تغییرات حق بیمه اتکایی واگذاری نسبت به دوره شش‌ماهه عمدتا مربوط به افزایش فروش در رشته‌های دارای پوشش و همچنین تغییرات مربوط به صورت حساب‌های اتکایی با بیمه مرکزی بوده که افزایش را نشان می‌دهد.
این عضو هیات مدیره بیمه زندگی باران درباره دلیل افزایش ۸۸ درصدی تغییرات سایر ذخایر فنی شرکت در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به شش ماه ابتدای سال جاری می‌گوید: محاسبات ذخایر یادشده بر اساس آیین‌نامه و مصوبات شورای عالی بیمه انجام شده و مانده ذخایر در پایان آذرماه امسال مبلغ ۶۸ میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال و در پایان شهریور هم مبلغ ۶۷ میلیارد و ۲۵۴ میلیون ریال بوده و همچنین تغییرات ۹ ماهه مبلغ ۲ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال و در ۶ ماهه مبلغ یک میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال بوده که اختلاف بسیار کم‌اخمیت بوده که با توجه به پایین بودن مبلغ ۶ ماهه، درصد تغییرات به میزان ۸۸ درصد را نشان می‌دهد.
هادی همچنین می‌افزاید: افزایش ۱۴۰۲ درصدی سایر هزینه‌های بیمه‌ای در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به دوره ۶ ماهه عمدتا مربوط به افزایش کارمزد پرداختی به شبکه فروش به دلیل افزایش حق بیمه‌های صادره بوده است. افزون بر اینکه افزایش ۸۱ درصدی سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی در ۹ ماهه نسبت به ۶ ماهه ابتدای سال جاری در مجموع به مبلغ ۴۵ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال به دلیل افزایش درآمد سرمایه‌گذاری از محل سایر منابع غیر بیمه‌ای بوده که به دلیل وضعیت مناسب بازار سرمایه علاوه بر افزایش سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها، مبلغ کاهش ارزش سرمایه‌گذاری نسبت به دوره ۶ ماهه کاهش یافته که باعث رشد مجموع درآمد سرمایه‌گذاری‌ها شده است.
مدیرعامل بیمه زندگی باران در شفاف‌سازی دخل و خرج این شرکت توضیح می‌دهد که افزایش ۳۳۵ درصدی سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی به مبلغ ۵ میلیارد و ۲۳ میلیون ریال ناشی از افزایش هزینه‌های مالی به دلیل اعتبار دریافتی از کارگزاری ها بابت سرمایه‌گذاری بوده است. افزون بر اینکه هادی فاش می‌سازد: افزایش ۶۷ درصدی سایر دریافتنی‌ه و پیش‌پرداخت‌ها در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به دوره ۶ ماهه بالغ بر ۴۶ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال بابت شناسایی سود سهام دریافتی از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در مهر امسال بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا