حال بیمه ایران خوب می شود؟
کارگاه آموشی حال خوب در شرکت بیمه ایران با حضور سید مجید بختیاری، مدیرعامل این شرکت برگزار شد. باید منتظر باشیم و ببینیم با این کارگاههای آموزشی حال بیمه ایران هم خوب میشود. مدیرعامل این شرکت میگوید: هدف داشتن سازمانی پویا، شاد و شجاع است. راستی ماجرای این کارگاهها چیست؟
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، سید مجید بختیاری در کارگاه آموزشی “حال خوب” که با حضور معاونین و مدیران در محل باشگاه ایرانزمین برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: بزرگترین سرمایه برای یک شرکت، نیروهای انسانی است. به همین جهت توجه به موضوع آموزش و ارتقای سطح دانش فنی همکاران، بسیار حائز اهمیت است و همه بخشهای سازمان بخصوص دفتر آموزش و پژوهش با همکاری سایر بخشها برای ارتقای توانمندیهای علمی و روزآمد شدن افراد، برنامههای مختلفی تدوین کردهاند که یکی از آنها همین کارگاه آموزشی است تا به شکل مطلوبتری زمینه دستیابی به بهزیستی و شادکامی همکاران عزیز فراهم شود.
وی افزود: حال خوب یعنی چه؟ همه ما در زندگی روزهای متفاوتی را میگذرانیم. گاهی زندگی مطابق میل ما پیش میرود و گاهی با چالشهای زیادی مواجه هستیم. آنچه در این میان اهمیت دارد این است که چیزی بالاتر از حرمت و جایگاه انسان نداریم؛ بنابراین باید در حال و احوال همکاران خود دقت داشته باشیم. در پاسخ به این سؤال که چهکاری از ما برای رسیدن به این هدف (حال خوب) برمیآید؟ باید بگوییم که در زندگی ماشینی امروز، داشتن حال خوب یکی از بزرگترین دغدغهها و آرزوهای ما شده است. امیدوارم برگزاری این دورهها که بر اساس برنامهریزی انجامشده برای تمام کارکنان شرکت در نظر گرفتهشده، بتواند نتایج خوبی داشته باشد و حال خوبی برای همه ما ایجاد کند.
مدیرعامل و نایبرئیس هیات مدیره با اشاره به هماهنگی و هارمونی خوب شرکت در پیشبرد اهداف عالیه آن تأکید کرد: انگارههای ذهنی سازمان، چیزهایی است که به پایش بستهشده و حاضر نیست آنها را رها کند. ما نیاز داریم که حال خود و سازمان را تغییر دهیم؛ بنابراین همه اجزا باید تغییر نگرش دهند. هم ما باید با همنوایی، یک ساز مشترک بزنیم. در اینجا برای یادگیری دورهم جمع شدیم، دو راه بیشتر برای انتخاب نداریم، یکی از آنها اخبار و حوادث بد و ناگوار است که موجب گرفتاری ما خواهد شد ولی انتخاب ما حال خوب از طریق آموزش بهجای شکوه و شکایت است. هدف ما داشتن سازمانی پویا، شاد و شجاع است.
عبدالصمد خدامی مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش نیز در این جلسه گفت: بر اساس تأکیدات مدیرعامل و با عنایت به رویکرد توسعهای حاکم بر فضای شرکت، ازاینپس دورههای آموزشی با نگاه پرورشی برنامهریزی و اجرا خواهد شد. بر این اساس دوره حال خوب» برگرفته از تئوری انتخاب و مشتمل بر شرح انواع نیاز، نحوه عمل ماشین رفتار انسان، پرتگاههای انسانی، کنترل گری و انتخاب، دنیای مطلوب، موانع شادی و راهکارهای شاد زیستن با تدریس دکتر سید فرزاد حسینی، مربی (Coach) بینالمللی به مدت ۸ تا ۱۰ جلسه برنامهریزی گردیده که بهتدریج برای همکاران شرکت عملیاتی خواهد شد.
وی در ادامه افزود: در مرحله نخست، این دوره آموزشی، برای معاونین، مدیران کل ستادی و معاونین آنها، برنامهریزیشده و جلسه اول آن، روز چهارشنبه ۱۷ خردادماه سال جاری در محل باشگاه شهرک ایرانزمین برگزار شد. همچنین سایر جلسات با اطلاعرسانی قبلی بهصورت مجازی و در ساعات ابتدایی شب (دو جلسه در هفته) بهگونهای اجرا خواهد شد که امکان بهرهبرداری مفید و اثربخش برای همه همکاران و نیز اعضای خانواده آنها، از این دورهها فراهم شود.
خدامی در پایان با استقبال از حضور گرم همه همکاران بیمه ایران در این دوره خاطرنشان کرد: با مشارکت فعال همه عزیزان در این دوره آموزشی، قطعاً با ارتقای کیفیت ارتباطات خانوادگی و شغلی، شاهد بروز حس و حال بهتری در فضای شرکت خواهیم بود.