مدیریت ریسک ، دانش پشتیبان توسعه

حمیدرضا حاجی اشرفی ، کارشناس مطالعات ریسک و بیمه در یادداشتی خطاب به سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی می‌نویسد: رای انتخاب بهترین مدیران و کارشناسانی که توانایی پیاده سازی و اجرای قولهای شما به مجلسیان را دارند ، با نخبگان صنعت بیمه مشورت کنید . همه بیمه ای های عاشق سربلندی وطن عزیزمان به شما در این مسیر کمک خواهند نمود ،اگر شما نگاهی استراتژیک به پیشرفت صنعت بیمه داشته باشید

《روی سخن با وزیر اقتصاد دولت سیزدهم راجع به ضرورت تحولات بیمه های بازرگانی ست !》

✅ جناب آقای دکتر خاندوزی ؛ صنعت بیمه های بازرگانی در ایران از یک سبقه بیش از یک صد ساله برخوردار است .در چند دانشگاه معتبر کشور رشته بیمه تدریس می شود . در این صنعت مردان و زنان تحصیل کرده ، باهوش ،با داشتن حرف علمی برای گفتن ، وجود داشته اند و دارند !!!!! فقط برای نمونه شما را به خواندن متن سخنرانی کاملا حرفه ای ، مسلط ، دانش محور شادروان دکتر مشرف نفیسی که به تشریح فعالیت های بیمه ایران ، نوآوری در محصول و نوآوری در روش های انجام کار بطور مفصل در حضور اعضا هیت مدیره و کارکنان آن شرکت در دهه سی و چهل شمسی بطور مفصل پرداخته است جلب مینمایم ، آنگاه پی خواهید برد که در صحنه فعالیت بخش بیمه گری بازرگانی ایران چه انسانهای شریف و با علم و تجربه فراوان همچون شادروان مشرف نفیسی، بوده و هستند !!! [ بیشه بیمه گری ، هرگز از وجود اندیشمندان بزرگ و لایق خالی نبوده و نیست ] .

✅ جناب آقای دکتر خاندوزی ؛ شما در زمان تشریح برنامه های خویش در صورت تصدی سمت وزارت اقتصاد به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز کسب رای اعتماد ،سخن از ضرورت اصلاحات ساختاری در صنعت بیمه بازرگانی و تفکیک وظایف نظارتی با شراکتی ، بیمه مرکزی ایران سخن بمیان آوردید . این بخش از سخنان شما مورد تحسین کارشناسان دلسوز و آگاه این بخش مهم اقتصادی کشور قرار گرفت و همه بی صبرانه منتظرند که شما چگونه این وعده ها را اجرایی میکنید !!!!! لذا اکنون همه آنها از هم میپرسند : آیا ایشان برنامه مدون و دارای قابلیت اجرایی جهت پیاده سازی این قول های داده شده در اختیار دارد ؟!

ایشان با دعوت از کدام مدیران و کارشناسان بیمه که توانمندی علمی – تجربی با رویکرد مدیریت سیستمی و استراتژیک که توانایی درک کل پیچیدگی های پازل اقتصاد ایران و توانگری یافتن موثرترین جایی که صنعت بیمه بتواند به توسعه ملی در یاری به بخش مردم نهاد و خصوصی و‌ کمک به دولت در اجرای طرحهای قول داده شده را داشته باشد و در این مسیر با همه سختی ها و سنگلاخ ها همراه وزیر جوان باشند را آیا واقعا در کنارش دارد !؟

✅ جناب آقای دکتر خاندوزی؛ یک ضرب المثل پر مغز فارسی میگوید :《کار هر کس نیست خرمن کوفتن، گاو نر میخواهد و مرد کهن !!!!!》
برای تحقق قول های شما ، ضروریست سکانداری بیمه مرکزی ایران بدست یک بیمه شناس ورزیده ،مردم دار و بدون تعارف و مماشات قرار داشته باشد. به اعضا با دانش و مسلط در شورایعالی بیمه نیاز دارد . به وجود مدیران عامل با دانش دارای بینش استراتژیک نیاز دارد ، به وجود آگاهترین بیمه ای ها در راس سندیکای بیمه گران ، انجمن های کارشناسی ، حرفه ای ، صنفی خانواده صنعت بیمه نیاز دارد ، به تاسیس سندیکای نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه برای ایجاد هم افزایی در بهره برداری بهینه از ظرفیت عظیم این مجموعه فرهیخته نیاز دارد. مخلص کلام ؛ به مدیران غیور ، شجاع ، آگاه ،با دانش مکفی همچون دکتر مشرف نفیسی نیاز دارد .!!!!!

✅ خانواده صنعت بیمه بازرگانی ایران، با بیش از یک قرن خدمت ملی مبتنی بر پتانسیل علمی و تجربی، یاری سایر بخش های اقتصادی کشورمان بوده و هست و در این برهه مهم تحولات اقتصادی در دنیا و کشورمان نیز می تواند در جهت شتابدهندگی توسعه همه جانبه اجتماعی – اقتصادی کشورمان یاریگر هموطنان عزیز و برنامه های دولت باشد، به شرط اینکه سکانداران اصلی این صنعت از درون خانواده خودش و افراد دلسوز ، آگاه و با دانش بسیط باشند ‌.

✅ جناب آقای دکتر خاندوزی ؛ پیاده سازی برنامه های مدیریت ریسک های ملی در این برهه که بقول خبر ۲۱ شبکه اول سیما در چهارشنبه دهم شهریور ۱۴۰۰ ،تواتر و شدت خسارتهای حوادث طبیعی در دنیا طی یک دهه ،پنج برابر شده !!!
و غربی ها به بهانه های واهی برجامی ، ناجوانمردانه امکان پوشش های اتکایی بین المللی را از اقتصاد ایران گرفته اند !!! اکنون تاسیس《شرکت ملی بیمه اتکایی ایران 》که با تفکیک تکالیف نظارتی و تجاری نهاد ناظر امکانپذیر است ، میتواند برنامه های آسیب زای ، بدخواهان اقتصاد ایران را خنثی کند !!!لذا محقق شدن قولهای شما ، به حضور کارشناسان بیمه شناس و مسلط با رویکردهای نوین نیاز دارد .از آنان که سالهاست امتحان خود را پس داده اند و بیمه گری بازرگانی را به سکون رسانده اند ، جز روزمرگی چیزی عاید نخواهد شد .!!!

پیشنهاد می گردد برای انتخاب بهترین مدیران و کارشناسانی که توانایی پیاده سازی و اجرای قولهای شما به مجلسیان را دارند ، با نخبگان صنعت بیمه مشورت کنید . همه بیمه ای های عاشق سربلندی وطن عزیزمان به شما در این مسیر کمک خواهند نمود ،اگر شما نگاهی استراتژیک به پیشرفت صنعت بیمه داشته باشید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا