چگونه می‌توان گواهینامه پیشرفته بیمه گرفت؟

برای اخذ گواهینامه پیشرفته در زمینه بیمه، انتظار می‌رود دانش‌آموزان سطحی از توانایی و درک شامل موارد ذیل را داشته باشند:

  1. –    کاربرد دانش و مهارت‌های آموخته‌شده به‌صورت عملی؛
  2. –    تجزیه و تحلیل مطالب آموزش داده‌شده؛
  3. –    ارزیابی مسائل و مفاهیم کلیدی؛
  4. –    هم‌نهاد کردن مطالب متنوگواهینامه پیشرفته بیمه(کتاب درسی اکتبر۲۰۱۲) جزوه درسی.

مطالب گواهینامه پیشرفته بیمه شامل مشخصه‌هایی است که دستیابی به نتایج یادگیری فوق را تضمین می‌کند به‌طوری‌که ممکن است از یک دانش‌آموز خواسته شود تا مهارت‌هایی که آموخته است را توسعه بخشیده و در عمل مورد استفاده قرار دهد. هدف آن است که دانش‌آموز، با مطالب، ارتباط فعال برقرار نماید و این ویرایش از مطالب درسی، شامل مشخصه‌هایی است که همگی در جهت کمک به یادگیری و مطالعه طراحی‌شده‌اند.

گواهینامه ۹۹۰، مدیریت شرکت بیمه، یک گواهینامه پیشرفته در زمینه بیمه محسوب می‌شود و مدرکی است که توسط موسسه بیمه چارتر لندن به دانش‌آموختگانی اعطاء می‌شود که در حال اخذ رتبه دانشیاری این موسسه می‌باشند. در این مرحله، از متقاضیان انتظار می‌رود تا اطلاعاتی درخصوص تشکل‌های بیمه‌ای و مالی و مقررات مربوط به آن‌ها داشته باشند. هدف از این واحد درسی، معرفی مقدماتی مفاهیم و فرایندهای مدیریت شرکتی در زمینه بیمه، به همراه برخی از موضوعاتی است که باید توسط مدیران در این سطح، مدنظر قرارگرفته شوند.

این مطالب درسی، بر اساس مفاد آزمون تنظیم‌شده است و برای این هدف طراحی‌شده‌اند تا دانش‌آموز را قادر سازند که بتواند موارد ذیل را ارزیابی نماید:

  • –    کفایت سرمایه و قوانین توانگری و تأثیرات آن‌ها بر بنگاه‌های بیمه؛
  • –    ساختارهای مدیریتی و مسائل سازمانی؛
  • –    مفاهیم مالی شرکت در زمینه بیمه؛
  • –    فرایندهای برنامه‌ریزی و کنترل در بیمه؛
  • –    نقش‌های مدیریت سرمایه‌گذاری و مقررات بیمه؛
  • –    چالش‌های موجود در زمینه مدیریت بیمه.

از دانش‌آموختگان، پس از موفقیت در آزمون ۹۹۰، انتظار می‌رود تا:

  • مسائل و مفاهیم کلیدی را ارزیابی کنند؛ این بدان معناست که دانش‌آموختگان باید بتوانند مهارت‌هایی را در جهت مقایسه و تبعیض، ارزیابی ارزش و انتخاب گزینه بهتر، کسب نمایند؛
  • دانش و مهارت‌ها را در شرایط عملی، به کار بندند؛ با استفاده از اطلاعات، شیوه‌ها؛ مفاهیم و تئوری‌ها و حل مشکلات.
  • جوانب مختلف مطلب درسی را با یکدیگر ترکیب کنند؛ این بدان معناست که دانش‌آموخته باید بتواند مهارت‌هایی را در استفاده از دیدگاه‌های قدیمی برای خلق دیدگاه‌های جدید و دستیابی به نتیجه، کسب نماید.

نتایج حاصل از یادگیری این جزوه درسی، حاکی از این اصل است که درک نحوه و زمان استفاده از دانش، به‌اندازه خود دانش مهم است؛ اما دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که موفقیت در آزمون ۹۹۰، نیازمند آن است که مطالعات بیشتر و تحقیقات شخصی فراتر از متن اصلی جزوه درسی داشته باشند.

برای متن کامل این پژوهش روی تصویر گزارش کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا