سواد بیمه‌ای مشتریان؛ نتیجه یک تحقیق آمریکایی

سپس شیوه جمع‌آوری داده‌ها شرح و ویژگی‌های پاسخ‌گویان پیمایش و یافته‌های عمومی درباره آن‌ها بحث و تحلیل‌شده و در بخش‌های بعدی، تحلیل چندگانه دانش مشتریان بیمه و رابطه‌ آن را با تصمیم‌گیری بیمه‌ای باهدف ارتقاء بینش‌ و آگاهی درباره منابع بالقوه سواد مشتریان و پیامدهای آن ارائه‌شده است.

بخش نهایی مقاله نیز استدلال‌ها و نتایج برآمده از یافته‌ها را برای آموزش و پژوهش‌های آتی درباره سواد بیمه‌ای ارائه می‌نماید. نویسنده برای سنجش میزان سواد بیمه‌ای مشتریان از نمرات حاصل از آزمونی ۱۰ ‌پرسشی که خود درباره بیمه طراحی و اجرا نموده است بهره گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که سواد بیمه‌ای مشتریان ‌نسبتاً پایین است.

گرچه اختلاف شگرفی در سواد بیمه‌ای با توجه به ویژگی‌های جمعیت شناختی وجود دارد. در تحلیل چندگانه روشن‌شده سواد بیمه‌ای بیشترین هم‌بستگی را با میزان آموزش مالی و دارایی‌های شخصی دارد. سواد بیمه‌ای همچنین با اطمینان مشتریان در تصمیم برای انتخاب بیمه و با منابع اطلاعاتی‌ای که مشتریان ترجیح می‌دهند، نیز مرتبط است.

یافته مهم دیگر این مطالعه اهمیت منابع رسمی و متخصصان در سطح سواد بیمه‌ای است و ارتباطی که میان منابع اطلاعاتی، دانش بیمه‌ای و اطمینان در تصمیم‌گیری وجود دارد زیرا مشتریانی که منابع غیررسمی مانند خانواده یا دوستان را ترجیح می‌دهند، سواد مالی بسیار کمتری نسبت به بقیه دارند.

برای دریافت متن کامل این تحقیق روی تصویر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا